26 і 28 квітня 2021 р. Хімія.
Багатоманітність речовин та хімічних реакцій.
Взаємозв’язки між речовинами та їхні взаємоперетворення. Опрацюйте навчальне відео:
https://www.youtube.com/watch?v=9OuB-J9x_p0
та §35, §36 підручника, виконайте завдання 249, 254, 258, 26192 перетворення на вибір), 265
19.04.2021 р. Хімія .
Алгоритм задач на обчислення маси і об’єму речовин
https://www.youtube.com/watch?v=pcqwxgiKB-8&list=PLFVSJgZgf7h_cV69tk0nTzaozM7YhUp8B&index=77
1. Обчисліть
об΄єм кисню, який необхідно для повного згоряння 16
г метанолу.
2. У результаті взаємодії пропанової кислоти
з натрієм виділяється 11,2л водню (за н.у.). Обчисліть масу пропанової
кислоти, що вступила у реакцію.
3. Обчисліть об΄єм вуглекислого газу, який утворився при повному згоранні 20 л пропану (за н.у.) (для виконання
повторіть §25)
Трохи поясню, як потрібно було виконувати домашнє завдання.
Подібні завдання будуть на контрольній роботі, добре звіртеся із своїм і розберіться,
якщо у вас не так (деякі формули можуть бути інші, головне - зрозуміти зміст).
1.
Клас речовин |
Загальна формула |
Формула речовини |
Назва речовини |
Алкани |
Сn Н2n+2 закінчення ан |
С5 Н12 |
пентан |
С3 Н8 |
пропан |
||
Алкени |
Сn Н2n закінчення ен |
С6 Н12 |
гексен |
С2 Н4 |
етилен, етен |
||
Алкіни |
Сn Н2n-2 закінчення ін або ин |
С4 Н6 |
бутін |
С2 Н2 |
Ацетилен, етин |
||
Спирти |
R - ОН Функціональна група |
С Н3 ОН |
метанол |
С3 Н7 ОН |
пропанол |
||
Карбонові кислоти |
R- СООН Функціональна група |
С3 Н7 СООН (4 атоми С) |
Бутанова кислота |
НСООН (1 атом С) |
мурашина (метанова) кислота |
||
Вуглеводи |
Сm (Н2О)n |
С12 Н22 О11 |
сахароза |
С6 Н12 О6 |
глюкоза |
2. Написати напівструктурні формули речовин (крім вуглеводів).
Пригадай і запам’ятай!!! До кожного атома карбону «підходить» 4 зв'язки. В алканів - всі зв’язки одинарні, в алкенів 1 подвійний зв'язок, в алкінів 1
потрійний зв’язок
3. Напишіть рівняння реації горіння зазначених речовин: а) метану; б)
пропену; в) етанолу.
Горіння - це взаємодія з киснем. При повному згоранні утворюється
вуглекислий газ СО2 і вода Н2О
Наприклад:
б) 2С3 Н6 + 9О2 = 6СО2 + 6Н2О
4. Позначте речовини, які реагують з оцтовою кислотою:
а) Na2 CO3 ; б) NaOH; в) CH3 OH;
г) HCl;
д) СаO ; е) Mg.
Напишіть рівняння можливих реакцій.
Для того, щоб виконати завдання, подивіться записи в зошитах хімічних властивостей карбонових кислот (дивилися презентацію і записували) і параграф 28 підручника. Наголошую!!! В контрольній роботі будуть завдання на використання хімічних властивостей не тільки карбонових кислот, а і спиртів та насичених і ненасичених вуглеводнів. Повторіть!
12 і 14 квітня. Хімія
Узагальнення знань з теми «Вуглеводні» §19 -23 повторити,
переглянути записи в зошитах з теми і відео https://www.youtube.com/watch?v=9InzjIbyXCE
Узагальнення знань з теми «Оксигеновмісні органічні сполуки» §26 -32 повторити, переглянути записи в зошитах з теми і відео https://www.youtube.com/watch?v=5aVvZbOc61E
1.Дано речовини: С6 Н14 ; С4 Н9 ОН; С5 Н10 ; С12
Н22 О11 ; С4
Н6 ; С3 Н7 СООН; пропан,
етилен, метанол, оцтова кислота, ацетилен, крохмаль. Використовуючи ці
формули, заповнити таблицю:
Клас речовин |
Загальна формула |
Формула речовини |
Назва речовини |
Алкани |
|
|
|
|
|
||
Алкени |
|
|
|
|
|
||
Алкіни |
|
|
|
|
|
||
Спирти |
|
|
|
|
|
||
Карбонові кислоти |
|
|
|
|
|
||
Вуглеводи |
|
|
|
|
|
Написати напівструктурні формули речовин (крім
вуглеводів).
3. Напишіть рівняння реації
горіння зазначених речовин: а) етану; б)бутену; в) метанолу.
4. Позначте речовини, які реагують з оцтовою кислотою:
а) К2 CO3 ; б) NaOH; в) CH3 OH;
г) HCl; д) К2O ; е) Ва.
Напишіть рівняння можливих реакцій. Одне з рівнянь написати в йонному вигляді.
5 і 7 квітня. Хімія
Теми навчальних проектів
1. Місце хімії серед наук про природу, її значення для розуміння наукової
картини світу.
2.
Хімічна наука і
виробництво в Україні.
3.
Роль хімічної науки
для забезпечення сталого розвитку людства.
4.
Альтернативні
джерела енергії
5.
Екотрофологія – наука
про екологічно безпечне харчування.
6.
Хімічний склад
засобів догляду за ротовою порожниною.
7.
Використання
полімерів: еколого-економічний аспект.
8. Дослідження достовірності реклами з погляду хімії.
31.03.2021 р. Хімія.
Тема уроку: Значення природних і синтетичних органічних
сполук.
Захист довкілля від стійких органічних забруднювачів.
https://www.youtube.com/watch?v=Z4ae3jz4-A4
https://www.youtube.com/watch?v=RT8TdS9L-5A
29.03. Хімія. Практична робота №5
Виявлення органічних сполук у харчових продуктах (зошити,
с.43-46)
Завдання 1.Виконайте завдання вдома. Підказка: для цього
вам потрібно використати замість фільтрувального паперу або серветку або навіть
газету. Як відомо, продукти, які містять жир, залишають «жирну» пляму.
Завдання 2.
Перегляньте відео, у відео взято для досліду не мед, а
виноградний сік, так і запишете, там місце є в таблиці, де вписати.
Завдання 3.
Перегляньте відео, в одному відео взято різні харчові продукти, а в другому – сир. Ви можете вписати всі ці продукти в таблицю і написати спостереження, а можете самостійно вдома виконати з крупами, як написано в зошиті.
24.03.2021 р. Хімія. Тема уроку "Білки та амінокислоти"
Уважно подивитись відео і опрацювати §33 підручника і письмово дати відповіді за цим матеріалом:
Допишіть речення:
Амінокислоти – це …
Функціональні групи амінокислот: …
Приклади альфа-амінокислот: …(4 назви і формули)
Білки – це …
Пептидна група – це група …
Структура білків: …
Денатурація білків – це …
Функції білків: …..
Значення білків ….
Значення амінокислот ….
22.03.2021 року
Самостійна робота з хімії з теми «Оксигеновмісні органічні сполуки»
- 1.Дано речовини:
С17Н33СООН; С12 Н22 О11
; С6Н13ОН; С17Н35СООН; С3Н7ОН; С3Н7СООН; С4Н9ОН; целюлоза, метанол,
мурашина кислота, глюкоза. Використовуючи ці формули, заповнити таблицю:
Клас речовин |
Загальна формула |
Формула речовини |
Назва речовини |
Спирти |
|
|
|
|
|
||
|
|
||
|
|
||
Карбонові кислоти |
|
|
|
|
|
||
|
|
||
|
|
||
Вуглеводи |
|
|
|
|
|
||
|
|
Написати напівструктурні формули речовин (крім
вуглеводів).
- Тестові
завдання:
1.
Вкажіть, яка з хімічних реакцій є реакцією
етерифікації:
а) взаємодія між спиртом і карбоновою кислотою,
б) взаємодія між двома спиртами;
в) окиснення спиртів.
- У природі
існують жири:
а) лише рослинного походження;
б) лише тваринного походження;
в) рослинного і тваринного походження. - Жирами
називаються :
а) естери вищих карбонових кислот і етанолу;
б) естери вищих карбонових кислот і гліцерину;
в) естери низькомолекулярних кислот і гліцерину.
4.
Вкажіть функціональну
групи карбонових кислот:
а)
карбоксильна; б)
гідроксогрупа;
в) аміногрупа; г) нітрогрупа.
- Вкажіть властивості етанолу, що
спричиняють його застосування.
- Напишіть
рівняння реації горіння зазначених речовин: а) метану; б) пропену; в)етанолу.
5. Позначте речовини, які реагують з оцтовою кислотою:
а) Na2CO3 ; б) NaOH; в) CH3OH;
г) HCl; д) O2 ; е) Са.
Напишіть рівняння можливих реакцій. Одне з рівнянь
написати в йонному вигляді.
10.03.2021 року.
Тема уроку Вуглеводи. Перегляньте відео:
Завдання.§31,32, опрацювати, заповнити таблицю:
Речовини |
Глюкоза |
Сахароза |
Крохмаль |
Целюлоза |
Будова
молекул, формула |
|
|
|
|
Фізичні
властивості |
|
|
|
|
Поширення
у природі |
|
|
|
|
03.03 Хімія.
Жири. Склад жирів, фізичні властивості. Природні й гідрогенізовані жири. Біологічна роль жирів.
§30, завдання 224, 225.
Опрацювати відео:
Жири. Склад жирів, фізичні властивості. Природні й гідрогенізовані жири. Біологічна роль жирів.
§30, завдання 224, 225
21/01. Хімія.
Ненасичені вуглеводні алкени та алкіни. Етен (етилен) як
представник алкенів.
https://www.youtube.com/watch?v=rBhui9a2R8Y
– переглянути початок відео (час 2.20)
Етин (ацетилен) як представник алкінів https://www.youtube.com/watch?v=ZfcoHracJLU
– переглянути початок відео (час 3.20)
§21 опрацюйте. В
результаті двох уроків виконайте завдання:
1.
Із
переглянутих відео випишіть у таблицю і вивчіть:
Клас речовин |
Загальна формула |
Означення |
|
Алкани |
|
|
|
Алкени |
|
|
|
Алкіни |
|
|
|
2.Дано речовини: С2 Н2 ; С4 Н10 ; С5 Н10; пропен, гексин, метан.
Використовуючи ці
формули, заповнити таблицю:
Клас речовин |
Формула речовини |
Назва речовини |
Напівструктурна (або структурна) формула |
Алкани |
|
|
|
|
|
|
|
Алкени |
|
|
|
|
|
|
|
Алкіни |
|
|
|
|
|
|
18/01. Хімія.
Класифікація
вуглеводнів. https://www.youtube.com/watch?v=9InzjIbyXCE
У наступному відео зверніть особливу увагу на алкани,
алкени, алкіни, з іншіими – тільки ознайомитись https://www.youtube.com/watch?v=2zR7Nbg4UFw
Гомологія. Насичені вуглеводні. Алкани – гомологи метану
(перші десять), їхні молекулярні і структурні формули та назви.
https://www.youtube.com/watch?v=1rheC7hCbXc
(ізомерія – для ознайомлення)
§20 опрацюйте, таблиця 2 – вивчіть напам'ять назви і
формули гомологів метану).
Якісні реакції
Перегляньте відео «Вчимося вирішувати скдадання йонно-молекулярні рівняння», запишіть в зошит рівняння із відео
Комментариев нет:
Отправить комментарий